--- Νομαρχιακό Τμήμα Α.Δ.Ε.Δ.Υ.-- Αιτωλοακαρνανίας -- Email : ntadedy@otenet.gr --- Τηλέφωνο: 6945377725 --- Κατασκευή : Βαγγέλης Δούτσιος: http://goo.gl/oQU0S3 --- - Νομαρχιακό Τμήμα Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - Αιτωλοακαρνανίας: ΤΑ Κ.Τ.Ε.Ο. ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

ΤΑ Κ.Τ.Ε.Ο. ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ


Δ/νση: Λ. Κηφισίας 125-127 – 4ος όροφος

.

      Αθήνα, 04/01/2013

Προς:

Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών ,Μεταφορών & Δικτύων     κ. Χατζηδάκη
Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Καλογιάννη


Κοινοποίηση:

Υπουργό Εσωτερικών
Υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη
Πρόεδρο ΕΝΠΕ κ. Σγουρό Ιωάννη
κ.κ Περιφερειάρχες της χώρας
Πολιτικά Κόμματα
ΑΔΕΔΥ
Σύλλογοι Περιφερειών
Κύριοι Υπουργοί,

Τα δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας λειτουργούν όπως ξέρετε, προς όφελος των πολιτών, και μαζί με τον πρόσφατα εγκατεστημένο, σύγχρονο εξοπλισμό τους, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, είναι Δημόσια περιουσία. Οι υπηρεσίες  Κ.Τ.Ε.Ο. και η οργάνωση του περιοδικού τεχνικού ελέγχου όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων αποτελούν αρμοδιότητα των περιφερειών της χώρας (σύμφωνα με τον Ν. 3852/2010) και συμβάλουν στην οδική ασφάλεια και αντιρρύπανση.

 Με τις διατάξεις του Ν.4070/2012 είχε δοθεί χρονική προθεσμία οκτώ (8) μηνών από τη δημοσίευση  της  απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και περί καθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ορθής λειτουργίας  προκειμένου να πιστοποιηθούν τα Δημόσια ΚΤΕΟ. Η απόφαση (αριθ. 2794/2222/2012)  δημοσιεύτηκε στις 03 Μαΐου 2012.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την ανωτέρω ημερομηνία 03/05/2012 μέχρι και τέλος του έτους οι αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών της χώρας είχαν ζητήσει από το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών τα απαραίτητα στοιχεία πληροφορικού συστήματος, διακρίβωση μηχανημάτων, λογισμικό συντήρησης κλπ,  προκειμένου να προχωρήσουν σε όλες εκείνες τις ενέργειες ώστε να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των υπηρεσιών ΚΤΕΟ της χώρας. Όμως, τα ζητηθέντα στοιχεία δεν δόθηκαν έγκαιρα.
Το αρμόδιο υπουργείο κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή στις 14/12/2012 προκειμένου να τροποποιηθεί η διάταξη του άρθρου 185 του Ν.4070/2012 αλλάζοντας έτσι την τελευταία στιγμή τη θέση του για τον τρόπο πιστοποίησης και λειτουργίας των υπηρεσιών ΚΤΕΟ και αντί πιστοποίησης τους να απαιτείται διαπίστευση με χρονική προθεσμία ενός(1) έτους από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου. Η  τροπολογία όμως που θα έλυνε το πρόβλημα αποσύρθηκε  στις 18/12/2012 χωρίς αιτιολόγηση .
Στις 28/12/2012 ο αρμόδιος υπουργός υπέγραψε την αριθμ. 5532/5732/2012 απόφαση τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ και πιο συγκεκριμένα στον εξοπλισμό των μηχανημάτων δίνοντας παράταση χρόνου μέχρι τις 30/6/2013. Η παράταση αυτή εδόθη και για τον εξοπλισμό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Στις 03/01/2013 εκδόθηκε εγκύκλιος του αναπληρωτή Γενικού Δ/ντη του αρμόδιου υπουργείου που επισημαίνει ότι μετά τις 4/1/2013 απαγορεύεται να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού Έλεγχου, καταργώντας τη σχετική αρμοδιότητα των περιφερειών και αιφνιδιάζοντας έτσι τους πολίτες που είχαν προγραμματίσει τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός τους, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την τροποποίηση της απόφασης περί ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ που έγινε στις 28/12/2012 και το γεγονός ότι δεν είχαν δοθεί έγκαιρα τα ζητηθέντα στοιχειά στις περιφέρειες της χώρας.
    Κύριοι Υπουργοί,

            ΖΗΤΟΥΜΕ να ανακληθεί άμεσα η σχετική εγκύκλιος και να δοθεί λύση με την ψήφιση της τροπολογίας που αποσύρθηκε. Επισημαίνουμε ότι η απαγόρευση της διενέργειας του τεχνικού έλεγχου στις Δημόσιες Υπηρεσίες ΚΤΕΟ επιφέρει βλάβη του δημοσίου με την απώλεια δημοσίων εσόδων πολλών εκατομμυρίων ετησίως, σε μια δύσκολη εποχή για τη χώρα μας. Θέτει την οδική ασφάλεια σε κίνδυνο αφού οι πολίτες και φορείς του δημοσίου δεν μπορούν να προσκομίσουν τα οχήματά τους για τεχνικό έλεγχο,(κυρίως φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών και μεταφοράς επικινδύνων υλικών, λεωφορεία τουριστικά, αστικά, υπεραστικά, σχολικά και λοιπά οχήματα).

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος    ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΗΣ                                               
Ο  Οργανωτικός Γραμματέας  ΑΛΚΗΣ ΖΑΒΕΡΔΙΝΟΣ


-----------------------------------------------------------

ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ   ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Αναστολή λειτουργίας Δημοσίων ΚΤΕΟ: «Έγκλημα εκ προμελέτης»

Οι εξελίξεις που αφορούν στην αναστολή λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ αλλά και στη λειτουργία τους το προηγούμενο διάστημα, μας αφορούν όλους και δείχνουν τις προθέσεις της κυβέρνησης για τον δημόσιο τομέα, αλλά και το χαρακτήρα του καπιταλιστικού κράτους και των λειτουργιών του.
Η αναστολή λειτουργίας των (55) Δημοσίων ΚΤΕΟ από τις 3-1-13 αποτελεί «εκ προμελέτης έγκλημα». Είναι η συνέχεια της χρόνιας και σκόπιμης από όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις υποβάθμισή τους, της ενίσχυσης της λειτουργίας των αντίστοιχων ιδιωτικών και της αντιμετώπισης της οδικής ασφάλειας στα πλαίσια της φορομπηχτικής πολιτικής.
Πρέπει ίσως να θυμίσουμε νόμους, αποφάσεις και γεγονότα, στα οποία μόνο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είχε σταθεί απέναντι και αποκάλυπτε ότι βασικός στόχος όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων ήταν και είναι να δοθεί η κερδοφόρα αυτή αρμοδιότητα σε επιχειρηματικούς ομίλους. Και προκειμένου να προωθήσουν τις στρατηγικές επιλογές των μεγαλοεπιχειρηματιών θυσιάζουν ακόμα και σήμερα τα όχι ευκαταφρόνητα έσοδα του δημοσίου (μόνο από τα Δημόσια ΚΤΕΟ της Αττικής τα έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό ήταν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ).
Θέλουν να ξεμπερδεύουν με την «επιχειρηματική δραστηριότητα» του κράτους λένε τώρα τα χρόνια της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. Αυτό δηλώνουν με κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει μόνον εκείνες τις δημόσιες υπηρεσίες, «που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιτελέσουν ιδιωτικοί φορείς", δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι υλοποιούν το «μικρό και ευέλικτο κράτος», «το κράτος επιτελείο» που εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις των κομμάτων του ευρωμονόδρομου εξήγγειλαν και σήμερα το υλοποιούν με ταχείς ρυθμούς. Ιδιωτικοποιούν, καταργούν φορείς, δ/νσεις και τμήματα, απολύουν, μειώνουν μισθούς και συντάξεις, αφαιρούν  δικαιώματα και κατακτήσεις. Μας θέλουν να δουλεύουμε με 300-400 ευρώ, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, μισοάνεργοι, μισοεργαζόμενοι… Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη, που αποζητάνε. Σίγουρα κέρδη, πάνω στα συντρίμμια των μισθολογικών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η ιστορία των ΚΤΕΟ δείχνει επίσης πως η συνύπαρξη δημόσιων και ιδιωτικών φορέων σε κάθε τομέα, λειτουργεί στον καπιταλισμό σαν προπέτασμα για την εδραίωση της επιχειρηματικής δράσης και ότι το καπιταλιστικό κράτος αξιοποιεί όλα τα μέσα για να απαξιώσει την λειτουργία των δημόσιων φορέων και να ενισχύσει τη λειτουργία των ιδιωτικών φορέων.               Τα ίδια παρατηρήσαμε και στις τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ και πολυεθνικές για κινητή κ.α. τηλεφωνία), την ενέργεια και αλλού.
Ας θυμίσουμε στους συναδέλφους μέσα από ποια βήματα έφτασαν τα ΚΤΕΟ σήμερα στην αναστολή λειτουργίας τους και την απαξίωσή τους, προκειμένου αύριο να οδηγηθούν στο οριστικό κλείσιμό τους :
•    το 2001 με τον ν. 2963/2001 «απελευθερώθηκε» η αρμοδιότητα του τεχνικού ελέγχου και δόθηκε η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ,
•    με τον ν. 3534/2007 δόθηκε η δυνατότητα του τεχνικού ελέγχου μοτοσικλετών μόνο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
•    με την Υπουργική απόφαση 37492/4559/2009 δόθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης του έργου του τεχνικού ελέγχου των βαρέων οχημάτων και στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
•    με την «ελεύθερη αγορά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είχαν την δυνατότητα να γίνονται όποτε ήθελαν και όπου ήθελαν πιο «ανταγωνιστικά» από τα Δημόσια, αφού είχαν την δυνατότητα αυτά να καθορίζουν τις τιμές τους, να κάνουν εκπτώσεις, να μην επιβάλλουν πρόστιμα καθυστέρησης κλπ,
•    η σύμβαση αρκετών εκατομμυρίων το 2000 με την εταιρία ALTEC για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανογραφικού συστήματος στα δημόσια ΚΤΕΟ δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2001),
•    η διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ  που προβλεπόταν με τον ν.2963/2001 δεν έγινε ποτέ, με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών και των τότε Νομαρχών, που δεν έκαναν καμιά ενέργεια. Το Υπουργείο προχώρησε στις ενέργειες διαπίστευσης μόνο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αν και είχε υπογράψει σύμβαση 200.000 € με την εταιρία «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» για τη διενέργεια όλων των απαιτούμενων ενεργειών για τη διαπίστευση των Δημοσίων,
•    δεν βγήκε ποτέ η Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων περί όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, που προβλεπότανε με τον ν.3897/2010 (σε συνέχεια του ν. 2963/2001), που έδινε 18μηνη παράταση, (μέχρι 10-06-2012) για τη διαπίστευση,
•    το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων άφησε στη συνέχεια σκόπιμα να παρέλθει άπρακτο το διάστημα των 8 μηνών, που πρόβλεπε με το ν. 4070/3-5-2012 την πιστοποίηση των δημοσίων ΚΤΕΟ, αφού δεν έδωσε τα απαραίτητα στοιχεία πληροφορικού συστήματος, διακρίβωσης μηχανημάτων, λογισμικού συντήρησης κλπ.
Μετά από όλα αυτά βγήκε η απόφαση αναστολής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, η παύση δηλ. της λειτουργίας τους, αφού δεν έχουν πλέον την δυνατότητα διενέργειας Τεχνικών Ελέγχων και έκδοσης σχετικών Δελτίων. Δόθηκε έτσι ο έλεγχος των οχημάτων «μποναμάς» στους επιχειρηματικούς ομίλους και ιδιαίτερα στις «αλυσίδες» του κλάδου….
Τα συμπεράσματα δικά σας… Η πορεία των εξελίξεων είναι δεδομένη, αν  όλοι οι εργαζόμενοι δεν αγωνιστούμε όχι μόνο ενάντια στις αποφάσεις αυτές και τις κυβερνήσεις, που τις υλοποιούν αλλά και  ενάντια στην καπιταλιστική ανάπτυξη και την επιχειρηματική δράση στα δημόσια αγαθά. -                                                            
 
12-1-2013




                                                



Δεν υπάρχουν σχόλια: